Träning på banan

Idag var jag nere med Harryettie på Sundbyholms travbana. Tanken var att hon skulle få ett jobb i 26-tempo samtidigt skulle Pelle kolla hennes balansering. Som sparring ställde Stina och "Loppan" (Also in Love) upp.
Tyvärr hade vädret blivit riktig vinter igen och det var iskallt och blåsigt vilket hade gjort banan väldigt hård. Därför kunde vi inte köra riktigt så fort.
 Efter att ha joggat fram i tre bakvarv vände vi upp och körde ett 2140 jobb i 1.50-tempo. En kort skrittstund innan vi körde ytterligare ett 2140 jobb. Tyvärr kom det en annan häst i full fart i rätvarv precis när vi skulle vända upp i volten. Detta stressade Lillan och för att inte stressa upp henne ytterligare körde vi direkt. Lillan ville ifatt hästen framför henne och blev sur då jag höll in henne och slog därför på en kort galopp 100 m efter start. Hon fann benen rätt snabbt och så travade vi iväg med Lillan innerst och Loppan utanför. Lillan skulle absolut vara före Loppan och var bara nöjd så länge hon var minst en hals före.
Vi höll ett jämnt 26 -tempo men 700 m kvar kom vi ifatt den andra hästen som hade börjat sakta av men fortfarande var kvar i rätvarv. Dum som jag var trodde jag att han skulle flytta på sig så jag styrde ut lite sent och Lillan fick därför tvära en hel del. Dock klarade hon av det bra men då vi skulle köra om kunde den andra kusken inte hålla igen sin häst som därmed ökade farten. In mot upploppet började han dessuto driva sin häst rätt ordentligt och då blev det lite för mycket för lilla orutinerade Lillan. Med en häst innanför sig och en utanför blev det lite för virrigt för henne vilket gjorde att hon slog på ytterligare en galopp. Ändå kom hon imål på 1.28 full väg. Jag är jättenöjd med henne men vi behöver träna mer med sällskap. Det är nyttigt både för mig och Lillan.

Loppan (Also In Love)

Förberedelser

Snart dags att köra iväg

Värmning

Lugnt rätvarv

Snabbare rätvarv
Målgång

Kommentarer
Postat av: matilda

Så sött med rosa! c:

2013-03-21 @ 17:33:14
URL: http://skogsrusset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0