Longering

Lillan har varit lite snorig i helgen, efter att 1-åringarna kom hem från betet har dt gått runt lite förkylningar i stallet. Jag hade tänkt att hon skulle få vila helt idag, då hon var rejält snorig igår. :(
Men redan idag var hon mycket bättre! :D Fortfarande lite snorig, men inte längre så där tjockt & gul-äckligt.
Så jag gjorde iordning henne & longerade lite i sandhagen. Hon fick gå med lösa resår-inspänningstyglar för första gången. Ganska snart förstod hon att hon skulle sänka huvudet & höja ryggen. Hon gick riktigt fint bitvis, men med lite för mycket energi i kroppen & blåst ute, så blev det en hel del bocksprång, stegringar & krumelur språng i luften.
Sååå synd att jag inte hade någon kamera med mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0