Euphoria!

I går åkte jag till banan med Lillan för att köra ett banjobb ihop med Erica & Trollis. Lillan behövde få sträcka på benen & Trollan behövde en genomkörare inför tisdagens start på Rättvik. 
 
Vi joggade fram 4 bakvarv, skrittade lite & checkade upp för att sedan köra 2140m i lite högre tempo. Precis efter start hoppade Lillan, hon blev plötsligt väldigt pigg av att springa med sällskap & var väldigt laddad överlag av att vända upp. Jag körde dessutom utan stroppar (fel tömmar med mig) & fippliade lite för mycket med tömmar, klocka & pisk, så det var helt & hållet mitt fel. Första varvet gick inte jättefort, mitt fel, jag tror inte att min lilla häst kan springa så mycket fortare. Andra varvet däremot gick betydligt fortare, framförallt sista 500 metrarna. Hon sprang bara fortare & fortare. Vi sprang tom ifrån Trollis lite på upploppet! :) 
 
Hon är rolig Lillan, för ju fortare vi kör, ju mer kvastar hon! Svansen åker bara högre och högre upp! Hon var riktigt pigg hela jobbet & gick med mycket krafter kvar över mål. Nu siktar vi på att göra ett nytt banjobb om ca 2 veckor & då kör vi nog lite fortare redan från början :D
 
Bilderna är inge vidare, fotade med mobilen & det var mörkt...
 











 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0