kvällsmys

I dag behövde jag inte köra något, så jag bjöd in mig själv på middag hos mamma & pappa. Åkte förbi stallet först bara för att titta till tjejen och hämta upp lite papper. Vi har nu äntligen skrivit på pappren för Delicious! Så nu har vi en till travhäst, Delicious Dynamite, e. Sahara Dynamite. Hon är en brun liten tjej på 1,5 år. Lite roligt är att hon är född samma datum som både syrran, Fanny, och min katt Tequila! Vilken slump :P 
Hur som helst, efter middagen åkte jag förbi stona & fölen för att kasta ut lite mer hö åt dem. Sedan åkte jag till Lillan, så det blev ganska sent, lillskruttan hade redan lagt sig för att sova. Men hon hade lite dåligt med halm, så jag var tvungen att väcka henne, något hon inte verkade ha något emot då hon fick några äpplen som tröst. 
 
Jag borstade igenom hela henne ordentligt, hon verkligen älska att bli borstad, man riktigt ser hur hon njuter. Däremot är hon VÄLDIGT irriterad på alla flugor. Har aldrig varit med om en häst som kan bli så arg på grund at några små flugor! När hela hon var ren la ja på BoT-täcket och lindade benen. Jag fyllde upp hennes vattenhink igen, som hon har varit utan ett tag för att lära sig dricka ur vattenkoppen, och en ny saltsten. Hon både drack och slicka på stenen direkt. Det är ju inte så att hon har varit utan varken vatten eller salt, utan hon gör lite så bara för att det är nytt. Hon är likadan med hö. Om jag lägger in hö, väntar 5 minuter och sedan lägger in nytt, så SKA hon äta det nya höet... osv.
 
Nyborstad och lindad på gången
 
Mysigt i boxen
 
Trött tjej...
 
Hälsa på boxgrannen från ett annat galler ;)
 
och så snyggingen, Lillans stora kärlek i stallet. Underbaraste Red Hot Dynamite! <3 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0