12 november

Efter senaste jobbet jag skrev om (så där typ 2 veckor sedan) så blev lill-skruttan snorig igen och fick därför stå hela helgen och några dagar till. På onsdagen körde jag henne igen, 4 intervaller & då kändes hon bra, men blåste väldigt mycket. När jag sen skulle köra henne i lördags så började hon väsa i halsen efter bara två varv. JAg blev jätteorolig och tänkta att nu är hon sjuk! Pratade med Pelle om detta som föreslog att jag skulle köra henne igen, och då sätta dit ett tungband. Sagt och gjort. Idag körde jag henne, med tungband, och vilken skillnad! Hon måste ha sprungit och bråkat så mycket med tungan att hon knappt fått luft tidigare! Idag körde jag 6 intervaller på slingan och hon blåste inte ens i
närheten av vad hon brukar göra! 
 
Tyvärr tyckte hon inte att tungbandet var direkt trevligt, så jag fick brottas en del med henne för att få på det och sen så var hon allmänt sur. Det var i alla fall skönt att få en bekräftelse på att hon inte var så otränad som jag trott :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0