Morgontur

Strax efter nio imorse var jag i stallet för att hinna köra Lillan innan jag skulle ner travet för att ha planerings lunch med Malin och prata om licens-, guld- & ridkurserna som startar nu snart.

Jag mockade & fixade foder innan jag hämtade in henne. Idag var hon på bättre humör, det kan ju bero på att vi inte bråkade med brodden, och hon samlade dessutom ihop lite vuxenpoäng genom att låta sig köras utan grimman under huvudlaget samt att hon stod snällt stilla undertiden jag satte på vagnen.
Vi körde som igår 2 varv på slingan, lite skritt och sen två varv till. Hon skötte sig jättebra helakörturen och skrittade snällt hela vägen till och från banan. Det var riktigt härligt när vi körde, lagom kyligt i luften, solen sken, det rykte ur näsborrarna och dimman låg fortfarande kvar över åkern.
image description
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0