Längtar

Sitter och tittar runt på massa ridbloggar, folk som hoppar och tränar dressyr med sina hästar. Just nu saknar jag verkligen en häst att rida på. Så jag LÄNGTAR till hösten 2013, då kan jag äntligen börja rida på lite på Lillan.

Jag såg att en tjej, som har ett jämngammalt halvsyskon till Lillan, redan har börjat rida på sin. Jag tycker personligen att det är väldigt tidigt att börja rida dem redan som ett-åringar, även om den snart "räknas" som två. Nu är det väl upp till var och en hur och vad man gör med sin häst, man jag vill ha en häst som håller länge & jag har sett hästar som blivit ridna för tidigt, vilka problem med ryggen de kan få. Något som kanske inte märks från början, men kommer senare. 
Jag har som tidigast börjat rida in en häst i december som tvååring, i USA. Den hästen var rejält musklad och hade tävlat en del redan. Här i Sverige har jag inte börjat rida dem förrän tidigast på sommaren som treåringar... Men, det är väl som sagt upp till var och en... 


Jag & älskade "Lasse" julen 2009. <3



Jag & Trollglänta efter ett montéjobb sommaren 2011


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0