FLYTT!

I måndags förra vecxkan flyttade Erica med Trollis & i fredags blev Ancora utlånad, vilket resulterade i att Lillan blev själv i sin hage. Tanken var från början att hon då skulle gå ihop med ponnyn Nova igen, men av diverse anledningar fungerade inte detta. Så jag började då fundera på olika sätt att lösa detta på, då kom Linn med den goda nyheten att det fanns en box ledig där de har sina hästar. Så Linn kollade med Sandra (även hon en kompis från ponnytravet som nu jobbar där) om det var okej att vi flyttade dit. I går skickade hon ett sms att allt var okej, så i morse var jag där och kollade boxen, hagarna och fodringsschema m.m. Allt verkade bra & hon ska få stå i ett utav de mindre stallen med bara 3 boxar :) mysigt och bra! på gården står det väl närmare 50 hästar skulle jag tro, så det är ett rätt stort ställe.
Hon kommer att få gå i hagen med Sandras jämngammla häst & när hennes ponny Pi-Yarin blir helt bra (han har varit halt en längre tid) skulle även han få gå med dem och agera lekfarbror. På gården finns även skrittmaskin & ridhus. En liten bit bort har Kjell & Tony Wallin sin träningscamp där vi får låna träningsbanorna att köra på. De blev dessutom lite närmre hemifrån mig. Så jag tror nog att det blir bra. Det är mycket roligare när man är några stycken och kan hjälpas åt och träna ihop. Så när Erica flyttade blev det direkt väldigt tråkigt, både för mig & Lillan, men nu har det i alla fall löst sig. Så på lördag eftermiddag kommer vi börja packa och flytta lite prylar. Planen är att vi ska köra på banan en liten tur igen på söndag & efter det åker vi till nya stallet.
Ska försöka ta lite kort därifrån också! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0