kvällstur...

I dag var det som sagt en lååång dag i skolan. Långfärdsskridsko-åkning 9-15 och därefter kallplurr, så strax efter 18 var jag hemma. Åkte till stallet och fixade och gick sedan för att ta in små-tjejerna som fått vara ute lite extra länge. När jag gick till hagen märkte jag att Lillan var jättepigg och busig, så det vore nog bra om hon fick springa av sig lite... sagt och gjort! vid 19.45 körde vi ut från stallplanen bort mot slingan. På vägen dit mötte vi två bilar, den första gick bra, då det var ganska brett där, men vid den andra var det ganska smalt, så då blev hon lite rädd, hoppade över ett dike och ut på åkern. Men när hon märkte att vagnen åkt ner i diket stannade hon snällt så att jag kunde hoppa ur och leda henne istället. Hon är rätt bra på så sätt, även om hon ärväldigt rädd för någonting så går de att få henne att stanna och vänta. Så vi hoppade över igen ut på vägen och sedan körde vi fyra varv på slingan. De sista tre varven fick hon göra några kort "íntervaller" d.v.s. hon fick öka på lite på en raksträcka på ca 200-300 meter. Super-kul! tyckte Lillan som mer än gärna gasade på, vi var dock lite oense om hur FORT det skulle och och hur LÅNGT vi skulle gasa, då hon gärna sprang både fortare och längre.
Det är i alla fall väldigt kul att hon är så springglad! :D Eftersom det var kolsvart ute, blir det tyvärr inga bilder :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0