Kuskförstärkning? :)

Jag och Lovisa satt i soffan hemma hos mamma & pappa och drog oss lite för att sticka ut å köra i snöovädret, med varsin häst i olika delar av stan. Då kom vi på att vi kunde ju packa in Lovisas ponny Jarita i transporten, slänga på en sulky och sen köra båda vid Lillan stall. Sagt och gjort! Lovisa fick även passa på att köra Lillan, hon ska hjälpa mig att träna när jag åker bort i mars. Vi ska till Kiruna och åka skidor i två veckor med skolan, som avslut & examination på vinterutbildningen.
Vi körde 8 km-rundan och avslutade med att byta tillbaka till våra egna hästar och köra två intervaller på rakbanan. Lillan var helt stollig idag, liiiite för mycket överskotts-energi, även Jarita var jättepigg. Det var ju åtminstode sista gången förmodligen jag kör henne utan bomull i öronen. 

Lovisa har nu börjat drömma om att få åka på V75 tävlingar som självutnämnd förste skötare åt Lillan, precis som hon var åt Lasse-mannen. :) Lasse var nog en av de mest skötar-bortskämda hästar, han hade alltid med sig MINST 2 skötare när han tävlade, så Lillan lär väl även hon fångot liknande :D
rosa pållen!
Piggelin!
Lovisa & Lillan
Lovisas ponny Jarita
Bortskämda Lasse på väg till sin sista tävling...
Älskad & saknad! <3

Kommentarer
Postat av: Ann

Åh Lasse-mannen! Vad jag saknar den hästen. Jag blir alldeles tårögd när jag ser bilderna på honom. Har glömt bort hur oerhört fin musklad han var. Och som han glänste. Världens finaste (just då)

2012-02-19 @ 20:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0