ut i mörkret!

I dag följde syrran med till stallet för att hjälpa mig köra Lillan. Tyvärr hade det redan blivit mörkt när vi väl kom till stallet, så vi fick "mörkerköra" :D
Hon stod väldigt lugnt och stilla på stallplanen när jag & fanny spände fast vagnen på varsin sida. Jag hoppade upp bakom och fanny gick med första biten. Tydligen är det VÄLDIGT jobbitg att trava första biten, kan ju bero på att det går lite uppför ;) Så då fick Fanny springa brevid henne och samtidigt vara lite uppmuntrande, då hon inte tyckte att det var helt okej att springa i mörkret. Efter ett tag blev Fanny, som just nu är ganska otränad, rejält trött. Så då bytte vi, hon fick köra och jag sprang brevid. Efter bara ett lite tag travade hon på riktigt bra & jag kunde hoppa upp brevid och åka med. Så när hon ändå fått upp farten så körde vi ett varv till. Jag sprang brevid när det gick uppåt men resten av vägen travade hon på riktigt fint :D

Fanny skulle nog med imorgon oxå, så då kör vi en sväng igen. Men då testar vi att vara på rakbanan, där det sluttar lite nedåt från stallet & litye uppåt hemmåt. Det kanske blir lite lättare då. I morgon slutar jag även lite tidigare, så då borde vi hinna ut när det är ljust och kanske lyckas ta lite bilder tom. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0