tömkörning!

I dag var både mamma och Lovisa med till stallet, så vi passade på att testa tömköra Lillan. Gjorden runt magen är fortfaande inte så populär, men det går. Så vi klädde på henne, mamma och lovisa tog varsitt grimskaft och gick på varsin sida av lillan. Jag gick bakom och höll i tömmarna. Först undrade hon lite vad det var jag gjorde bakom henne, men den där Lovisa verkade ju trevlig, så henne kunde man ju gå brevid. Efter bara ett litet tag började både mamma och lovisa flytta bakåt. Mamma kunde ganska snart släppa sin lina så att det bara var Lovisa som gick brevid. Vi var nog ute ca 10-15 min totalt och i slutet gick även lovisa bak brevid mig.
Det var lite konstigt det här med att gå själv längst fram, men hon tog styrning riktigt bra för att vara första gången tycker jag. Nu "fuskade" vi väl lite genom att ha tömmarna både i grimman och bettet. Jag tycker att det är  ganska bra att ha så i början eftersom hon vet vad det betyder när man svänger och stannar i grimma. Nu tar det lite även i bettet när man svänger och stannar.

Hon verkade mycket nöjd med sig själv när vi kom in istallet igen! :D


Min "special-koppling" i grimma och bett...


Precis i början (undrar vad tanten som springer före håller på med...(fotar)).


Lite lite senare går vi med bara en ledare...

Liiite längre bak...


Precis vänt hemmåt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0