Fröken "jag-vill-bestämma-annars-blir-jag-arg"

Jag har tömkört Lillan både idag och i lördags. I lördags började det väldigt bra & hon gick snällt där hon skulle, men mot slutet, när hon tyckte att det räckte och ville gå hem fick vi bråka lite för första gången. Hon ville INTE gå ner mot rakbanan & eftersom (tyvärr) jag hade fel sele och inte kunde sätta tömmarna längre ner är ringarna så kom hon fort på att man kunde lätta lite fram samtidigt som man snurrade runt, för då åker tömmarna över ryggen och jag kan inte styra. Vi kom tillsist, efter 3-4 vändningar ner till rakbanan och sen skötte hon sig resten av turen.

I dag kom jag väldigt sent till stallet, men kände ändå att jag ville tömköra. Så vi kädde på oss massa reflexer, både på benen, förbygel & täcke (reflextäcket var jätteläskigt & ville äta upp alla små gråa hästar, men på kom det!) & körde ut. Först gick vi ett litet varv runt lilla hagen på stallbacken och gick sedan in i en av de större hagarna precis brevid vägen. Utanför den hagen finns en gatulampa som lyste upplite åt oss, så vi såg iaf lite! Inne i hagen gick vi runt på volter och åttor åt båda hållen. Hon svängde snällt och fint åt båda håll.
När hon sen tyckte att vi var färdiga ville hon inte svänga från stallet längre, då stannade hon, lättade lite fram och såg sur ut. Men efter lite tillsägningar och tjafs från oss båda fortsatte hon sen snällt 2 varv åt båda håll på åttan och vi gick hem när jag tyckte att vi skulle göra det.

Inne i stallet sen så borstade jag henne ordentligt, myste lite, vi hälsade på katterna och tränade lägga på täcke.

Hej hej Kissen! Tyvärr missade jag precis när de nosade på varandra.. Jättesöta!


Täcke på!



sööööt!!!



Natti-natt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0