Lycka!

I dag är jag så OTROLIGT nöjd med Lillan!

Hon var jättepigg när jag tog in henne från hagen, hade liiite svårt att stå stilla när vagnen skulle på och gick framåt direkt vid kommando. När vi vänt mot slingan blev hon jättepigg och började själv mant trava, så jag gav snabbt travkommando, så att det blev som att jag ville att hon skulle börja trava där. Lovisafick hoppa upp brevid nästan på en gångoch det tror jag fungerade bra. Hon travade glatt upp för backen, trots att båd satt i och spang med lätta steg vidare på slingan. Efter ca halva varvet var hon så jättepigg och glad att hon knappt visste vad hon skulle göra, så då försökte hon bocka lite, men efter en tillsägning slutade hon och travade glatt vidare. Så vi körde två lätta varv med spetsade öronoch svansen i vädret! Hon var så himla duktig i dag!
Det har varit lite jobbigt när hon har varit småsur å studdsat med rumpan, inte velat gå framåt mellan varven och så. Men idag fungerade verkligen ALLT!!!

Det har nog varit bra med två dagas semester för att tänka över vad hon har lärt sig, för idag kunde hon allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0